RSS

Céges jelenlét a Facebookon – hirdetések

15 márc

A Facebookon egyre több cég jelenik meg, és manapság sokan fordulnak a közösségi média felé akkor is, ha hirdetni szeretnének. Egy verseny indítása, vagy egy jól célzott hirdetési kampány nagy forgalmat generálhat oldalunkon. Az előző cikkeimben adtam néhány ötletet, hogyan érdemes kommunikálni a Facebookon, itt folytatnám a gondolatmenetet néhány olyan tanáccsal, ami a segítségedre lehet abban, hogy rajnogótábort építs! (Már itt leszögezem: itt nem a “Mi az indián neved?” típusú alkalmazás megírására és terjesztésére bíztatlak, ami egy az alkalmazás témájától teljesen független vállalkozásnak hozott több tízezer rajongót – tudtukon kívül. Persze ez is megoldás, de… valljuk be, egy olyan reklám, ahol meztelen nővel hirdetnek, valójában csak a meztelen nőt adja el.)

Szabályok

A stratégiád részeként tehát úgy döntöttél, hogy a Facebookon fogsz hirdetni? A legfontosabb, hogy tisztában kell lenned a szabályokkal, ezeket itt találod: www.facebook.com/ad_guidelines.php. Ha nem tartod be a szabályokat, egyszerűen nem fogják jóváhagyni a reklámodat.

  • Igen, ezt azt jelenti, hogy a reklámok kikerülése a Facebookra nem automatikus, hanem átnézik, és csak akkor kerül ki a hirdetésed, ha azt jóváhagyják.
    • Fura időpontokat fogsz látni, mert PST-ben (Pacific standard time időzónában) dolgoznak, hiszen Kaliforniában dolgoznak a srácok
    • Ha elsőre el is utasítják, de úgy gondolod, nem volt semi gond a hirdetéseddel, próbáld meg pár órával később feltölteni, lehet, hogy csak valami szubjektív dolog alapján utasították el, és ha máshoz kerül az ügyed, simán átmegy.

Akár jóváhagyják, akár nem, eleve érdemes úgy tervezni, hogy nem egyféle hirdetést csinálsz. Egyrészt mert lehet, hogy le kell cserélned, másrészt mert nagyobb hatást érsz el, ha több hirdetést futtatsz egyszerre (mondjuk ugyanazzal a szöveggel (vagy nagyon hasonlóval), és más-más képpel)

 

Célcsoport

A Facebookon való hirdetésnek amellett, hogy iszonyú mennyiségű embert lehet vele elérni, az az előnye, hogy nagyon jól lehet “targetálni”, azaz jól meg lehet határozni azt, hogy kik láthassák a reklámot. A felhasználók kitöltött profilja így a mi malmunkra hajtja a vizet, hiszen potenciális vásárlóinkká válhatnak.

Amikor egy hirdetést megszerkesztesz, meg kell tehát adnod, hogy kiknek jelenjen meg a hirdetésed (pl. ha cégvezetőknek szóló terméked van, rögtön kihagyhatod a tiniket.). Ha az előző tanácsomat megfogadtad, máris összekötheted ezzel: más célcsoportot is választhatsz a különböző hirdetésekhez (bár érdemes úgy csinálni, hogy fedjék egymást.) Mindenesetre érdemes szűk csoportokat meghatározni.

Kattintások:

Ha elfogadták a hirdetésed, az első néhány óra kritikus. Ha 0.01 alatt van az átkattintások száma, nem is érdemes tovább futtatni az adott hirdetést a jelenlegi formájában – vagy változtass azon, hogy kiknek jelenjen meg, vagy ekkor jöhet a jól bekészített MÁSIK hirdetés. :)

Pénzügyek:

LIMITÁLD, hogy mennyit szánsz a hirdetésre, nehogy túl hamar kiürüljön a pénztárcád! – Főleg az első napokban! Ne verd el az összes pénzed pár nap alatt, inkább targetáld az elején nagyon szűken a dolgokat, és limitálj egy kis összegben az első nap. Aztán értékeld ki a napot, és változtass, ha szükséges!

Like-ok begyűjtése

Próbálj meg olyan kampányt indítani, ami felkelti az emberek érdeklődését, és hasjlandóak lájkolni is, így az ő ismerősei is látják a cégedet, akikre nem is költöttél pénzt a hirdetés során! :)

About these ads
 
Hozzászólás

Szerző: be 2012. március 15. csütörtök hüvelyk üzletfejlesztés, Facebook, hirdetések, marketing, social media

 

Címkék:

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
Követés

Értesítést küldünk minden új bejegyzésről a megadott e-mail címre.

%d honlapszerkesztő ezt szereti: